برج خنک کننده

شرکت بادران تهویه صنعت - تولید کننده انواع برج خنک کننده

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

تبدیل واحد دما

تبدیل واحد دماTemperature ) : دما یک کمیت فیزیکی ( کمی ) است که میزان گرمی یا سردی را نشان می دهد و در حقیقت نمایانگر انرژی گرمایی در ماده است که به وسیله دما سنج اندازه گیری می شود. برای اندازه گیری دما چندین مقیاس واحد تعریف شده است که مهمترین آن ها مقیاس سلسیوس ( سانتیگراد ) و مقیاس فارنهایت می باشد که درجه سانتیگراد با C نمایش داده می شود و درجه فارنهایت با F نمایش داده می شود. مقیاس دیگری که در مطالعات علمی بکار می رود مقیاس کلوین می باشد که با نماد K نشان داده می شود. رابطه ریاضی میان سانتیگراد و فارنهایت F = C * ( 9/5 ) +32 است که می توان دو واحد دما را به هم تبدیل نمود، همینطور رابطه ریاضی کلوین و سانتیگراد K = C + 273.15 می باشد. با استفاده از محاسبه گر می توانید واحد های دما را به هم تبدیل کنید.

بررسی تبدیل واحد دما

بررسی دما در تمام علوم طبیعی از جمله فیزیک، شیمی، پزشکی، بیولوژی و علم زمین دارای اهمیت می باشد. بسیاری از خواص فیزیکی از دما تاثیر می پذیرند از جمله:

  • خواص فیزیکی ماده ( جامد، مایع، گاز و پلاسما ) ، غلظت، حلالیت، فشار و رسانایی الکتریکی
  • نرخ و مقدار واکنش های شیمیایی
  • مقدار تابش گرمایی
  • سرعت صوت

مقایس سلسیوس مهمترین مقیاسی است که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، این مقیاس تجربی و دارای تاریخچه قدیمی می باشد که در آن صفر درجه سانتیگراد برابر نقطه یخ زدن آب و صد درجه سانتیگراد برابر نقطه جوش آب می باشد ( هر دو در فشار بارومتریک سطح دریا ) به دلیل 100 درجه فیمابین دو عدد این مقیاس سانتیگراد نامیده می شود.

 

مقیاس کلوین که بعد ها توسط سازمان بین المللی واحد ها تعریف شد با نماد K نشان داده می شود و هر درجه مقیاس آن با سانتیگراد برابر است و فقط باید با عدد 273.15 جمع شود. عدد صفر درجه کلوین پایین ترین دمایی است که از نظر تئوری قابل مشاهده است ولی از نظر تجربی تنها می توان به این دما نزدیک شد. مقیاس فارنهایت بیشتر در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد که در فشار بارومتریک سطح دریا در این مقیاس آب در 32 درجه فارنهایت یخ می زند و در 212 درجه فارنهایت به جوش می آید.

 

در برج خنک کننده هم اندازه گیری و محاسباتی که بروی دما انجام می شود نقش اصلی را دارد. به وسیله دماهای ورود و خروج آب در برج خنک کننده است می توان محاسبه راندمان برج خنک کننده را انجام داد و یا ظرفیت حرارتی کولینگ تاور را طراحی نمود، جهت مطالعه بیشتر نیز می توانید به مطلب ” دمای مرطوب برج خنک کننده ” مراجعه فرمایید.

https://badrantahvie.com/temperature-converter/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نقشه برج خنک کننده

قشه برج خنک کننده شامل مجموعه پلان هایی از ساختار کولینگ تاور، نحوه لوله کشی و نقشه فوندانسیون می باشد، این نقشه ها به طور معمول بوسیله سازنده و یا طراح تهیه می شود. در نقشه سازه کولینگ تاور بخش های مختلف دستگاه به صورت انفجاری مشخص می شود و نوع و سایز متریال در هر بخش از سازه مشخص می گردد، در نقشه لوله کشی محل ورود و خروج آب، نوع اتصالات ، سایز لوله ها و محل قرار گیری پمپ ها مشخص می گردد و در نقشه فندانسیون ابعاد و محل ساخت بستر و پایه ها جهت نصب کولینگ تاور مشخص می گردد.

نقشه سازه برج خنک کننده

نقشه ساختاری برج خنک کن نشان دهنده خود سازه، بخش های کولینگ تاور به صورت تفکیک شده و نوع متریال به کار رفته می باشد. این نقشه توسط سازنده دستگاه تهیه می شود و در اختیار کاربر دستگاه قرار می گیرد و او را از محل قرار گیری اجزا، نوع و متریال به کار رفته آگاه می کند تا در زمان بروز مشکل امکان بررسی و تعمیرات امکانپذیرتر و آسان تر باشد.

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید محل قرار گیری هر کدام از اجزا کولینگ تاور و نوع متریال به کار رفته مشخص شده است، این اطلاعات می تواند با جزئیات بیشتر باشد مثلا برای پکینگ این اطلاعات اعلام گردد:

 

  • پکینگ جریان مخالف ، جنس Rigid PVC ، ضخامت ورق 400 میکرون ، گام پکینگ 19 میلیمتر ، سطح تماس 150 متر مربع در هر متر مکعب ، مقاومت حرارتی 65 درجه سانتیگراد

یا برای الکتروموتور این اطلاعات اعلام شود:

  • الکتروموتور جریان متناوب سه فاز ، برند زیمنس ، کلاس حرارتی F ، حفاظت IP55 ، برند زیمنس فلنج دار ، سرعت دوران 1450 دور در دقیقه ( به همراه دفترچه راهنمای الکتروموتور )

بنابراین به نفع کاربر است تا اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه در اختیار داشته باشد تا در کنار دفترچه نگهداری و تعمیرات در مواقع لزوم بتواند تصمیمات و اقدامات صحیح انجام بدهد.

نقشه برج خنک کننده شامل مجموعه پلان هایی از ساختار کولینگ تاور، نحوه لوله کشی و نقشه فوندانسیون می باشد، این نقشه ها به طور معمول بوسیله سازنده و یا طراح تهیه می شود و در اختیار کاربر قرار می گیرد.

نقشه لوله کشی برج خنک کن

نقشه لوله کشی برج خنک کننده نقشه ای شماتیک یا سه بعدی از مسیر لوله کشی ، سایز لوله کشی ، محل قرار گیری تجهیزات و پمپ می باشد. این نقشه توسط طراح سیستم تهیه می شود و می تواند در چندین صفحه و شامل جزئیات بسیار زیادی باشد.

 

این نقشه هم از آن جهت اهمیت دارد که محل قرارگیری کلیه تجهیزات در سیستم مشخص است. سایز و نوع مسیر لوله کشی به کار رفته و یا مشخصات پمپ ها و تجهیزات دیگر کاملا مشخص شده است، بنابراین بررسی مشکلات بوجود آمده و آنالیز سیستم با این اطلاعات انجام می پذیرد.

 

نقشه فوندانسیون برج خنک کن

نقشه فوندانسیون برج خنک کننده عبارتست از نقشه ای که محل و ابعاد قرار گیری پایه و بستر کولینگ تاور را مشخص می کند، این نقشه به وسیله سازنده کولینگ تاور تهیه و اعلام می گردد که اطلاعات کامل در مورد نوع متریال لازم و ابعاد دقیق محل قرار گیری پایه ها در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

این فوندانسیون بوسیله کاربر آماده می شود و سپس کولینگ تاور بروی آن قرار می گیرد. رعایت ابعاد نقشه و دقت طراحی اهمیت بسیار دارد زیرا کولینگ تاور باید به درستی بروی پایه ها قرار گیرد تا ایستایی مناسب داشته باشد.

 

پرسش های فنی خود را می توانید در صفحه ما در Able2know مطرح فرمایید .

https://badrantahvie.com/cooling-tower-plan/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰