برج خنک کننده

شرکت بادران تهویه صنعت - تولید کننده انواع برج خنک کننده

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

فن برج خنک کننده

فن برج خنک کننده برای ایجاد جریان هوا با دبی و فشار استاتیکی مشخص در درون دستگاه برج خنک کننده به کار می رود. فن یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزاء برج خنک کننده می باشد که عملکرد دستگاه به شدت به آن وابسته می باشد. فن برج خنک کننده باید سبک باشد تا نیروی محرکه کمتری برای به دوران درآوردن آن لازم باشد و همچنین مقاومت کافی در برابر تنش و خستگی داشته باشد به صورت متداول از استیل ، آلومینیوم ، فایبرگلاس و یا پلاستیک می سازند. در ادامه به بررسی بیشتر فن و انواع آن می پردازیم.

 

ویژگی های فن برج خنک کننده

 

فن برج خنک کننده قطعه ای اصلی در برج خنک کننده است که وظیفه آن تبادل حرارت بوسیله عبور هوا از روی پکینگ ها میباشد. فن ها معمولا در دو نوع محوری و سانتریفیوژ در برج خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرند که نوع سانتریفیوژ فشار استاتیکی بالاتر و نوع محوری دبی بالاتری تأمین می کنند. تعمیر و نگهداری فن های برج خنک کننده میتواند بعلت مشکلات دسترسی دشوار باشد که در حال کارکرد برج خنک کن گیربکس را نمیتوان دید یا لمس کرد، بنابراین با تنظیم یک شتاب سنج از راه دور بر روی گیربکس، مانیتورینگ معمولی انجام میشود. از آنجا که برج خنک کننده بیشتر در تابستان مورد نیاز است با اعمال سرویس دوره ای منظم در زمستانها ،دستگاه عملکرد منظمی در طی تابستان ارایه خواهد کرد.

 

فن برج خنک کننده قطعه ای اصلی در برج خنک کننده است که نقش آن ایجاد جریان هوا و افزایش تبادل حرارت می باشد.

 

مشکلات ناشی از لرزش در برج خنک کننده که عمدتا به فن برج خنک کننده مربوط میباشد میتواند ناشی از موارد زیر باشد: مشکلات درایو فن عدم تعادل شفت، مشکلات اتصال،عدم تعادل شفت ، رزونانس شفت سایش تسمه، رزونانس تسمه

  

در فن برج های خنک کننده معمولا از سیستم های تسمه یا گیربکس استفاده میکنند، که هردو به نظارت روزانه نیاز دارند تا عملکرد قابل اعتماد و بدون دردسری را تضمین کنند. سیستم های تسمه ای از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، چرا که عملکرد آنها ،عملکرد قابل اعتمادتری نسبت به گیربکس میباشد.

 

جهت مطالعه بیشتر به " پکینگ برج خنک کننده " و " الکتروموتور برج خنک کننده " و " قطره گیر برج خنک کننده " مراجعه فرمایید.


http://badrantahvie.com/cooling-tower-fan

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس برج خنک کننده ای است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس ساخته شده باشد. برج خنک کننده فایبرگلاس دارای انواع مختلفی مخروطی ، مکعبی و ... می باشد. امروزه به دلیل مقاومت بالای فایبرگلاس در برابر رطوبت و خوردگی از آن در ساخت برج های خنک کننده استفاده می شود. برج های خنک کننده ای که از جنس فایبرگلاس ساخته می شوند بسیار مقاوم هستند و عمر و دوام بسیار بالایی دارند. همچنین فایبرگلاس ضمن مقاومت بالا دارای وزن سبک می باشد که تولید و انتقال آن را آسان می سازد.


http://badrantahvie.com/fiberglass-cooling-tower

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برج خنک کننده

برج خنک کننده دستگاهی است که با ایجاد سطح تماس گسترده میان آب و هوا موجب خنک شدن آب می شود. در حقیقت مقداری از آب تبخیر شده با گرفتن گرمای نهان تبخیر مابقی آب در گردش را خنک می کند. برج خنک کننده با ایجاد گردش هوا و همچنین استفاده از سطوح انتقال حرارت که موجب افزایش زمان تماس میان آب و هوا می گردد موجب تبخیر هر چه بیشتر آب و خنک شدن آن می گردد. برای مطالعه بیشتر در مورد برج خنک کننده می توانید به مقالات وب سایت شرکت بادران تهویه صنعت مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰